lørdag 10. mars 2007

Venner (sang)




















Venner
mel: Romjulsdrøm


Jeg alltid har så lyst å lage sanger
med ord som rett i hjerteroten går,
så derfor setter jeg meg noen ganger
og skriver litt om tanker som jeg får.
Her får du høre visa mi om venner
for ingenting kan gjøre meg så glad.
Det er jo noe som vi alle trenger
og det er noe som er godt å ha.

Et vennskap er som veldig sarte planter,
det omsorg trenger mot all vind og vær.
Med stell så ser du at de ikke skranter
og vil for deg bli enda mere kjær.
Så la oss stoppe opp å se hverandre
og ikke stresse rundt på hver vår vei,
det er jo bedre hvis vi her kan vandre
i sammen på den samme vennskapsvei.

Det fine med et vennskap er de tanker
du dele kan med alle rundt om deg.
Din beste venn i verden blir et anker
som du kan bruke når din vei blir lei.
Og har du bruk for støtte gjennom dagen
når sorg og smerte blir en tanke stor,
da vet ditt hjerte hva du helst bør gjøre
for slike dager gjør at vennskap gror.

Ingen kommentarer: